0 termék

0 Ft

Kosár megtekintése

A Lavazza család története

Egy olasz kisvárosból a világhír felé.

Luigi LavazzaA Lavazza család története

1859-ben született Luigi Lavazza Murisengoban egy észak olasz kisvárosban földművesek gyermekeként. 25 évesen 50 lírával és nagyon sok álommal a zsebében elhagyta szülőfaluját és Torinóba költözött. Saját vállalkozást szeretett volna nyitni, de nem gondolta, hogy egyszer neve világhírű lesz. Tíz évig különböző helyeken dolgozott, mint munkás, eladó miközben esti kereskedelmi iskolába járt.

1894-ben otthagyja akkori raktárosi állását és megnyitja saját vállalkozását a "Passa Olivero" -t mely egy kis fűszerüzlet Torino szívében. Így álma valóra válik. Az egykori kis üzlet a mai Lavazza embriója.1900 -ban már 6 alkalmazottal dolgozik.

1910. Egyre többet és jobban szeretne csinálni. Elhatározza, hogy cégét a legnemesebb termékével fogja jellemezni a kávéval. De hogyan? A keverékek tudatos használatával, mely a konkurensek előtt még ismeretlen "tudomány". A cég beindult és igény volt egy nagyobb helyre, így elköltöztek a Via Tommaso 10 szám alá, ahol a mai napig működik az egyetlen Lavazza család tulajdonában lévő kávézó.

1915. A háború kitörése előtt már 40 alkalmazottal dolgozott és újabb földeket vásárolt új telephelyek kialakításához a Giulio Cesare úton. Ekkorra már a nagykereskedelem is beindult. A háború alatt látványosan visszaesett a forgalom, szinte minden férfit behívtak, de Luigi összehívta a családot mondván, hogy a háború csak egy epizód és fel kell készülni a háború utáni időszakra.

1926-27 Luigi megalapítja a  Luigi Lavazza Spa céget 1.500,000 líra tőkével a felesége Emilia és a gyerekei Mario, Maria és Giuseppe segítségével.

1931-32 megveszik az első kisteherautót mellyel egy munkatárs az éppen, frissen megőrölt kávét közvetlen az autóról értékesíti. Hamarosan az egyből 3 teherautó lesz.

1933-ban 74 évesen Luigi hivatalosan is átadja a cég működtetését gyerekeinek, akik már évek óta aktívan részt vettek a cég életében. 1936. Luigi visszatér szülőfalujába ahonnan követi a cég életének eseményeit.

1939-ben Mussolini betiltja a kávé behozatalát az országba, Luigi tartja a lelket a családban, nem szabad feladni. Giuseppe vezeti a céget a másik két fia új vállalkozás felé tekint illetve katonai orvosnak áll.

1945-46. A háború után a fiúk összeállnak és megkezdik a cég újjáépítését ( telephely, beszállítók, ügyfelek )

1946. megrajzolják az első Lavazza logót.

1949-ben 89 évesen elhunyt Luigi Lavazza.

1950. Első reklám (tv még nincs az országban)

Luigi Lavazza1955. A cég megvásárolja Corso Novara-n lévő telephelyét ahol a mai napig irodáik vannak.

1956. A cég egyre jobban terjeszkedik, az egyike a legnagyobb pörkölő cégeknek.

Mario eladja részesedését a testvéreinek.

Az új telephelyen egy teljesen innovatív módszerrel dolgoznak, ahol 40.000 kg kávét tudnak naponta pörkölni. Közben már a második generáció átveszi a vezetést és az unokák is elkezdenek tevékenykedni a cég életében, mindenki hoz valami újat. Egyre erősebb a marketing a reklám és az innovatív technikák használata. 1987-től a cég erőteljesen elkezd nyitni a külföldi piac fele.

1990-ben születik a Lavazza Espresso Point kapszulás rendszer.

1991-ben belép a céghez Luigi, a negyedik Lavazza generáció első tagjaként.

1995-ben a család megünnepli a cég 100 éves évfordulóját 1000 meghívottal.

1996-tól a tengerentúlon is ismertek lesznek főleg a Távol Keleten.

Luigi Lavazza2004.  A negyedik Lavazza generáció: Giuseppe, Marco, Antonella e Francesca  tudatában a ténnyel hogy mit alapítottak őseik és mit kell továbbvinniük, elkezdik a Tierra projectet. Ekkorra már 16.000.000-an fogyasztanak Lavazzát a világban.

2005. Lavazza BLue megszületése

2007. Lavazza A Modo Mio

2010.  Ma az egyike a legnagyobb olasz "egytermékes" cégeknek. A cég 100%-ban a Lavazza család kezében van. A márka az egész világon ismert, közvetlenül 80 országba szállítanak. 2000 alkalmazottal dolgoznak, akik az ország különböző telephelyein vannak. 900.000.000 Eurós bevételük van. Az aktuális elnök: Alberto Lavazza

Luigi LAVAZZA Spa

Évente 790 milliárd pohár kávét fogyasztanak a világon, ebbôl 14 milliárdot a Lavazza kávéjából. Öt kontinensen több mint harminc Lavazza Oktatási Központ van, amelyek a kávé világának alakulásával foglalkoznak - a kávé termelésével és fogyasztásával, illetve a kávéipar társadalmi és környezeti hatásaival. Ma a Lavazza az olasz minôségi eszpresszó kávé legismertebb szimbóluma. A Lavazza kávé története több mint száz éve kezdôdött el, a családi vállalkozást Luigi Lavazza indította el 1985-ben, Torinóban.

1895-1900

Luigi Lavazza 1859-ben Alessandria megye kis városában, Murisengóban született. 25 évesen lelkesen és nagy munkavággyal érkezik Torinóba. Munkái mellett végzi el tanulmányait. 1894-ben feleségül veszi Emilia Morinot, akitôl 9 gyereke születik. Ugyanebben az évben felmond és saját vállalkozásba kezd. Március 24-én unokatestvére, Pericle Forno segítségével átveszi a Torino központjában található Passo Oliver nevû fûszeresboltot, a mai Lavazza elôdjét, ahol szappan és kávé elôállításával foglalkozik, ezenkívül mindenféle termékbôl árul egy keveset. 1897 - Saját maga kezdi el pörkölni a kávét annak ellenére, hogy továbbra is a petróleum, a gyertya és a cukor a legkeresettebb termékek. 1900 - Vittorio Emanuele III kerül a hatalomra és a Lavazza tovább nô. A következô évben hat alkalmazottja lesz, akik nagy tételek értékesítésével és a vámhatáron kívül esô ügyfelek felkutatásával foglalkoznak.

1901-1932

1910 - Különbözô helyrôl származó különbözô minôségû kávészemek keverékének pörkölésével foglalkozik, ami a konkurenciák számára még ismeretlen. Egy új ízû kávé, amirôl rögtön fel lehet ismerni a gyártót. El akarja kápráztatni és meg akarja hódítani a piacot. Ez az elsô lépése a kávé elôállítás ipari szintre emelésének. 1915 - A Lavazzának több mint 40 alkalmazottja és körülbelül a mai 750.000 eurónak megfelelô tôkéje van. A cég egyre jobban mûködik és az üzlet új helyre költözik (via San Tommaso 10), amely mai napig a Lavazza tulajdonában van. A világháború alatt jelentôsen csökken a munka, de a Lavazza tovább mûködik annak ellenére, hogy embereit a frontra hívják. 1922 - Egy nehéz idôszak után Luigi gyerekei segítségével (Mario, Giuseppe, Marie és Ginetta) tovább folytatja a munkát, fôleg cukrot, olajat és pörkölt kávét árul. A nyers kávé forgalmazása továbbra is a nagy importôrök hatásköre, de úgy dönt, hogy a kávé pörkölését egyedül fogja csinálni. 1925 - Csak húsz év telt el és a Lavazzának már meg van minden olyan tulajdonsága, ami egy vezetô céghez kell: új gépek, fejlett technológia és kitûnô hely a Giulio Cesare corsón, ami a család második hivatalos lakhelye lesz. Az új csomagolás és az elektromos kávépörkölôgépek alkalmazásával tovább nô a kávé elôállítás. 1926 - Luigi feleségével és gyerekeivel megalapítja a Luigi Lavazza Kft-t. 1931 - A kávéeladások száma megsokszorozódik. Lavazza stratégiát vált, vesz egy kamiont, amivel egy ügynök az országot járva a potenciális ügyfelekkel foglalkozik. Hamarosan még két kamiont vesz. Évi 1,5kg/fô kávét forgalmaz (ez ma 4,5kg/fô) és ezzel egy igen jelentôs üzletet mondhat magáénak.

1933-55

1933 - Luigi Lavazza 74 évesen átadja fiainak, Mariónak, Giuseppének és Periclének az akkorra már 23 alkalmazottból álló céget. Luigi Lavazza hobbijának szentelve idejét visszavonul Muisengóba, és innen követi fiai munkáját. Ebben az idôben Olaszország gazdasága a hanyatlás szélén áll és egyre több a megszorítás. 1940 - A II. világháború küszöbén Mussolini betiltja a kávé importálását, ami egészen 1945-ig tart. Giuseppe vezeti a céget, Mario egyéni vállalkozásba kezd, Pericle pedig részt vesz a háborúban. 1945 - A háború végével a három testvér folytatja a cég vezetését, felújítják az üzlethelységet Mario vezeti az igazgatási, Giuseppe a kereskedelmi szektort, Pericle pedig a mûszaki fejlesztéssel foglalkozik. A kávé, olaj és a szappan eladására specializálódnak. 1946 - A Borghi stúdió megtervezi a Lavazza elsô logóját. Innentôl kezdve az ügyfelek Lavazza feliratos terméket kapnak. 1948 - A kávé utáni kereslet fellendülésének éve (évi 400.000 mázsa), a Lavazza megduplázza tôkéjét. 1949 - 89 éves korában meghal Luigi Lavazza. Milanóban megalakul a Sadar, a Lavazza elsô lombard leányvállalata. 1950 - A Lavazza elsô rádió és újsághirdetései: „Lavazza paradiso in tazza” (Mennyei íz a csészében). 1951 - 19.000 mázsa pörkölt kávét ad el, felét Piemonte és Vale d’Aosta tartományában, 28%-ot Lombardiában, Venetóban és Emilia Romagnában. 1954 - 25.000 mázsa kávét értékesít. 1955 - 28.000 mázsa kévét ad el. A vállalkozásba belép Giuseppe fia, Emilio. A reklámok nagyon sokba kerülnek viszont a társak egyetértenek, hogy ennek segítségével tudnak kommunikálni az olasz emberekkel/olaszokkal.

1956-1972

1956 - A Lavazza cég tovább nô, céljuk, hogy a pörkölt kávé legnagyobb cége legyen. 1957 - Torinóban a Navora corsóra költözik az egész cég, ahol a mai napig mûködnek az igazgatási irodák és ez a társaság székhelye is. Olaszország északi tartományait a piros-fekete logóval ellátott kamionok szelik át. 1958 - Egy felejthetetlen reklámmal piacra dobja a Paulista nevû vákuumdobozos terméket. 1962 - Piacra dobja Lavazza Dec koffeinmentes terméket. 1965 - Megnyitja Európa legnagyobb kávépörkölô üzemét, melynek fô célja továbbra is a minôségi kávé elôállítása. Termékeit alumíniumzacskós vákuumcsomagalásban szállítja és megkezdi ezek forgalmazását Dél-Olaszországban. 1971 - Giuseppe halála után (1971 szeptember 21) testvére, Pericle veszi át a cég igazgatását. <h2>1973-1986</h2> 1973 - A válság és újraszervezés éve. A gazdasági válság és a korlátozó intézkedések változásra késztetik a céget. Nyit a külföldi piac felé és elkezdi termékei exportálását, viszont az országban zajló események miatt csökken a kávéfogyasztás. Tovább növeli befektetéseit, hogy tartsa a megcélzott magas minôséget. 1977 - Elsô színes televíziós reklámfilmjükhöz felkérik a híres Nino Manfredi színészt és bemutatja új termékét, a 440 grammi-t. 1979 - Meghal Pericle, a Lavazza család második nemzedékének utolsó képviselôje. Létrehozzák a Luigi Lavazza Oktatási Központot, a mai Oktatási Központok elôdjét. A Lavazza az olasz kávé-kultúra és a minôség népszerûsítésére törekszik. 1980 - Emilio Lavazza lesz a vállalat új elnöke, alelnöke pedig Alberto Lavazza. Az elôállítással foglalkozó rész kiköltözik a belvárosból. A piac gyorsan változik, a cég továbbra is a külföldi piacra összpontosít. 1982 - A terjeszkedés korszaka. Párizs mellet Vincennes-ben létrejön a Lavazza elsô külföldi leányvállalata a Lavazza France. 1986 - Manfredi reklámjával piacra kerül a Crema e Gusto nevû legújabb termékük. A következô évben az olasz családok 30%-át hódítja meg. Emilo Lavazzát az EUCA (Európai Kávészervezet), majd az ECF (Európai Kávé Föderáció) elnökének választják meg.

1987-1993

1987 - Frankfurtban létrehozzák a Lavazza második külföldi székhelyét, a Lavazza Deutschland Gmbh-t, a következô évben pedig a Premium Coffees-t New-Yorkban és Bécsben pedig a Lavazza Kafee-t, valamint megalakul a Lavazza Club. 1989 - Létrejön az irodai kávéautomaták szektora, ami a vendéglátóipar és az élelmiszeripar után harmadik legfontosabb területe lesz. A cég a kávékészítéshez egy speciális gépet kezd el értékesíteni, a világ legtöbb irodájában megtalálható Espresso Pointot. Ezekkel az egyadagos kapszulákkal nem csak kávét, hanem más meleg italt is lehet készíteni. Az 1990-es évben rekordot dönt, Londonban meglapítja az immár ötödik leányvállalatát, a Lavazza Coffees Kft-t. Az év végére 33 milliárdos nettó bevételre tesz szert. A cégbe belép a negyedig generáció elsô tagja, Emilio fia, Giuseppe Lavazza. Elkezdik az Espresso & Cappuccino gépek gyártását és megvásárlják a Aipas csoportot. 1992 - Németországban megnyílik az elsô Lavazza Caffe Espresso Bar és Oktatási Központ. 1993 - A Lavazza vállalat az ötven legnevesebb európai céghez tartozik.

1994-1999

1995 - A cég századik évfordulóját ünnepli, immár 1500 alkalmazottjával és öt jövedelmezô intézetével. Piacra dobják ajándékcsomagjukat és emlékdobozukat. Megalapítják a kávé kutatóintézetét, továbbá négy különbözô kávékeverékkel gazdagítja a Crema e Gusto termékcsaládot. Az Espresso Point 60%-os profittal zárja az évet. Az 1996-os évben nyit a volt kommunista országok felé, Olaszországban vezetô kiskereskedelmi cég. Torinóban a régi üzlet a fô kulturális, mûvészeti és gasztronómiai találkozóhely lesz. A Slow Food nemzetközi mozgalom megszervezi az elsô Salone del Gusto kiállítást, ahol a nagy bemutatóterem a Lavazza nevet kapta. Egy hosszú és eredményes együttmûködés veszi kezdetét a bor és a gasztro-kulturális” sokrétûségnek védelme érdekében és a kávé-kultúra terjeszkedésének fontosságában. 1997 - Létrehozzák a Lavazza hivatalos weboldalát, ami a vállalattal, a kávéval, kalendáriumokkal kapcsolatos, és egyéb információkat tartalmazza. Az év a teljes globalizáció jegyében telik. Felkészül az euró bevezetésére, stratégiát vált, a Lavazza már nem csupán egy exportôr, hanem egy olyan vállalat, ahol egymás mellett többféle kereskedelem jól és szervezetten mûködik. 1998 - Megalakul a spanyolországi leányvállalata Barcelonában, a következô évben pedig felvásárolja/megvásárolja a spanyol Il Caffe di Roma kávézó-láncot. Modern ügyfélkört mondhat magáénak, része a vendéglátóiparnak, különbözô szállodaláncoknak. Az öt kontinens immár hetven országában jelen van. 2000 - Piacra dobja az Xlong filteres kávéját, ami meghódítja a fiatalokat. A torinói Salone del Gusto fô szponzora lesz és nyit Mexikó felé, hogy megtalálja a számára legjobb mexikói kávét. 100 éves sikeres mûködését a Brazil Kereskedelmi központ kitüntetéssel ismeri el. A Lavazza a brazil kávék egyik leghûségesebb vásárlója és hozzájárult a mexikói kávékereskedelem fellendüléséhez. 2004 - A vállalatba belépnek a Lavazza család negyedik generációs tagjai. Bevezetik a Lavazza Blue rendszert. A Salone del Gusto kiállításon piacra dobja a Tierra nevû kávéját, amelyet az elsô Társadalmi felelôsségvállalás programja keretében állítanak elô. A Lavazza Tierra egy olyan fenntartható fejlôdési program, amelyet Lavazza indított el három latin-amerikai országban, Hondurasban, Kolumbiában és Peruban. Ezek forrásokban és hagyományokban gazdag fantasztikus országok, viszont az élet ott sokszor igen nehéz. A Tierra program lehetôvé teszi ezeknek a kávétermelô országoknak, hogy versenyképesebbek és önállóbbak legyenek, hogy javítson az ottani életkörülményeken és hogy jobb minôségû kávét termeljenek. 2005-re megnyeri a külföldi piacot, az öt kontinens 80 országában vannak jelen a fogyasztók minden szükségletét kielégítve. Olaszországban 20 millió családból 16 millió fogyaszt Lavazza kávét. Elnyerik a Sole 24 ore nevû újság 2005-ös év legjobb vállalatának járó díját, a Tierra programért pedig az Olasz Külkereskedelmi Intézet is díjjal tünteti ki. A Lavazza Blue a Torino Ice 2005-os rendezvény partnere, mellyel megalapozza a XX. téli olimpiai játékokon való részvételét.