fbpx
Fiókom

Elfelejtettem a jelszavam

A Lavazza család története

Egy olasz kisvárosból a világhír felé. Évente 790 milliárd pohár kávét fogyasztanak a világon, ebből 14 milliárdot a Lavazza kávéjából. Öt kontinensen több mint harminc Lavazza Oktatási Központ van, amelyek a kávé világának alakulásával foglalkoznak - a kávé termelésével és fogyasztásával, illetve a kávéipar társadalmi és környezeti hatásaival. Ma a Lavazza az olasz minôségi eszpresszó kávé legismertebb szimbóluma. Történetük több mint száz éve kezdődött el, a családi vállalkozást Luigi Lavazza indította 1895-ben, Torinóban.

Luigi Lavazza 1859-ben született Murisengoban egy észak olasz kisvárosban, földművesek gyermekeként. 25 évesen 50 lírával és nagyon sok álommal a zsebében elhagyta szülőfaluját, és Torinóba költözött. Saját vállalkozást szeretett volna nyitni, de nem gondolta, hogy neve egyszer világhírű lesz. Tíz évig különböző helyeken dolgozott, mint munkás és eladó, miközben esti kereskedelmi iskolába járt.

1910. Egyre többet és jobban szeretne csinálni. Elhatározza, hogy cégét a legnemesebb termékével fogja jellemezni, a kávéval. De hogyan? A keverékek tudatos használatával, ami a konkurensek előtt még ismeretlen "tudomány". A cég beindul, és felmerül az igény egy nagyobb helyre, így elköltöznek a Via Tommaso 10 szám alá, ahol a mai napig működik az egyetlen, a Lavazza család tulajdonában lévő kávézó.

1955. A cég megvásárolja Corso Novara-n lévő telephelyét, ahol a mai napig irodáik vannak.

1956. A cég egyre jobban terjeszkedik, egyike a legnagyobb pörkölő cégeknek. Mario eladja részesedését a testvéreinek. Az új telephelyen egy teljesen innovatív módszerrel dolgoznak, ahol 40.000 kg kávét tudnak naponta pörkölni. Közben már a második generáció átveszi a vezetést, az unokák is elkezdenek tevékenykedni a cég életében, mindenki hoz valami újat. Egyre erősebb a marketing, a reklám és az innovatív technikák használata. 1987-től a cég erőteljesen elkezd nyitni a külföldi piac felé.

1990-ben születik a Lavazza Espresso Point kapszulás rendszer.

1991-ben belép a céghez Luigi, a negyedik Lavazza generáció első tagjaként.

1995-ben a család megünnepli a cég 100 éves évfordulóját 1000 meghívottal.

1996-tól a tengerentúlon is ismertek lesznek főleg a Távol-Keleten.

2004. A negyedik Lavazza generáció: Giuseppe, Marco, Antonella és Francesca, tudatában a ténnyel, hogy mit alapítottak őseik, és mit kell továbbvinniük, elkezdik a Tierra projectet. Ekkorra már 16.000.000-an fogyasztanak Lavazzát a világban.

2005. Megszületik a Lavazza Blue termékcsalád.

2007. Lavazza A Modo Mio

2010. Ma az egyike a legnagyobb olasz "egytermékes" cégeknek. A cég 100%-ban a Lavazza család kezében van. A márka az egész világon ismert, közvetlenül 80 országba szállítanak. 2000 alkalmazottal dolgoznak, akik az ország különböző telephelyein működnek. 900.000.000 Eurós bevételük van. Az aktuális elnök: Alberto Lavazza

1894-ben otthagyja akkori raktárosi állását, és megnyitja saját vállalkozását a "Passa Olivero" -t, egy kis fűszerüzletet Torino szívében, így álma valóra válik. Az egykori kis üzlet a mai Lavazza embriója.1900-ban már 6 alkalmazottal dolgozik.

1915. A háború kitörése előtt már 40 alkalmazottal dolgozik, és újabb földeket vásárol új telephelyek kialakításához a Giulio Cesare úton. Ekkorra már a nagykereskedelem is beindult. A háború alatt látványosan visszaesik a forgalom, szinte minden férfit behívtak, de Luigi összehívja a családot mondván, hogy a háború csak egy epizód, és fel kell készülni a háború utáni időszakra.

1933-ban 74 évesen Luigi hivatalosan is átadja a cég működtetését gyerekeinek, akik már évek óta aktívan részt vettek a cég életében. 1936. Luigi visszatér szülőfalujába ahonnan követi a cég életének eseményeit.

1939-ben Mussolini betiltja a kávé behozatalát az országba, Luigi tartja a lelket a családban, nem szabad feladni. Giuseppe vezeti a céget, a másik két fia új vállalkozás felé tekint, illetve katonai orvosnak áll.

1945-46. A háború után a fiúk összeállnak, és megkezdik a cég újjáépítését ( telephely, beszállítók, ügyfelek )

1946. Megrajzolják az első Lavazza logót.

1949-ben 89 évesen elhunyt Luigi Lavazza.

1950. Első reklám (tv még nincs az országban)

X