Mitől olyan finom a LAVAZZA?
A Lavazza csoport minden évben több mint kétmillió zacskó zöld kávét vásárol szigorú szabványok, és minőségi paraméterek szerint. Létfontosságú a nyersanyagra való maximális odafigyelés, és annak biztosítása, hogy az ellátás az év bármely szakában folyamatos és kifogástalan minőségű legyen.
A szállítás
A minőségellenőrzés a tengeri szállításnál kezdődik. A Lavazza megköveteli a hajózási társaságoktól, hogy betartsák az általa előírt követelményeket. A kávé konténereket Olaszországba való megérkezésükkor ellenőrzik, hogy a szállítás folyamán nem változott-e a kávé minősége.
Tárolás
Minden egyes tételt gondosan felvisznek a számítógépes rendszerbe, majd betárolják. Később bármelyik keverék kikereshető a rendszerből, és szükség esetén újra ellenőrizhető.
Őrlés
A pörkölés után a termék további kezelésen esik át, hogy az esetleges törmeléket eltávolítsák az őrlés előtt. Olyan technológiai folyamatot fejlesztettek ki, amely lehetővé teszi 2.000-3.000 kg pörkölt kávé óránkénti megőrlését.
A termelő országokból érkező zöld kávé eljut a Lavazza gyárába. A laboratórium az a terület, ahol a kávébabot kiválogatják, és meghatározzák a készülő keverékeket. A társaságnak saját minőségbiztosítási rendszere van, a nyersanyagon elvégzik a gyári tesztelés és a kémiai elemzés minőségének értékelését is.
Pörkölés
Ebben a fázisban történik a kávé átalakulása: ez az, ahol kialakul jellegzetes íze és aromája. A pörkölő létesítményeket a vezérlőteremből képesített személyzet irányítja.
Csomagolás
A csomagolási folyamat kontrollja a szúrópróbaszerű mintavételnek köszönhetően nagyon alapos, mindent megtesznek, hogy a kész termék valóban kifogástalan állapotban kerülhessen a forgalmazókhoz, rajtuk keresztül pedig a fogyasztókhoz.
Forgalmazás
A Lavazza gondosan ellenőriz minden forgalmazót, annak, aki viszonteladónak jelentkezik akár Olaszországban, akár azon kívül, szigorú feltételeknek kell megfelelnie, a színvonal állandóságát pedig folyamatosan ellenőrzi az anyacég.