Egyre többen rendelünk kávéra szakosodott webáruházból kávét!

Kávé webáruház szokások

A Hello Vidék cikkéből kiderült, hogyan alakultak át a kávézási szokásaink a járványhelyzet következtében. Nem meglepő adat, hogy sokkal több pénzt költünk el az otthoni kávézásra. Kávévásárlás esetén döntésünket többnyire a megszokás vezérli, a jól ismert márkákat választjuk, ám nem ritka, hogy kipróbálunk valami újat valami, általunk kevésbé ismert típust, forgalmazót. A magyaroknál továbbra is a leggyakoribb választás az őrölt kávé, de vajon mi alapján választunk kávéfőző gépet és mennyit költünk kávéra?

Mennyi lett az annyi?

A kutatásból kiderült, hogy a rendszeresen kávézó, magyar válaszadók közel 30%-a 3000 forint és 5000 forint között költ havonta átlagosan kávéra. 5000 Ft felett mindössze minden tizedik magyar válaszadó hajlandó fizetni.
Bár rettentően megviselte a vendéglátó egységeket a járványhelyzet, amibe természetesen a kávézók is beletartoznak, az elvitelre fogyasztható kávék továbbra is trenddiktálóak maradtak. Egy hónapban a válaszadók 15%-a 3000 forintnál többet költ elviteles kávé fogyasztásra.
Amikor pedig beülünk egy kávézóba, többet vagyunk hajlandóak költeni – derült ki a kutatásból. Az eredmények azt mutatták, a válaszadók 60%-a 3000 forint körül költ egy alkalommal kávézóban. Egy alkalom kávézóban fogyasztás tehát kiteszi a teljes havi otthon kávézás költségét. Egy átlagos presszó kávé a kutatásban résztvevők szerint közel 500 forintba kerül, míg egy cappuccino vagy latte 700 forintba.

A munkahelyi kávézás is átalakult

Akik nem költöztek home officeba, és a munkahelyükön folytathatják a napi munkavégzést, számukra is megváltoztak a kávézási szokások, vegyük például a kávézás helyszínét. A csoportos kávézások sok helyen megszűntek, ezáltal észrevehető, hogy maga munkahelyi kávéfogyasztás is csökkent. A válaszadók több mint fele nyilatkozta, hogy a munkahelye kifizeti a kávét, tehát ingyen kávé jár a dolgozóknak, ami egy nagyon népszerű motivációs elem.

Cégvezetők figyelmébe ajánljuk a Lavazza aktuális lehetőségét, mely üzleti környezetbe varázsolja az olasz kávézást ingyen, hiszen a most elérhető akciónk alatt a Lavazza LF300-as gép ingyenes géphasználattal elérhető,
illetve a havi 150 kapszula fogyasztása mellé díjmentesen helyezzük ki a kávégépet a Lavazza LF1200-as gép esetében, mely képes tejet is felszívni és tökéletes cappuccinot készít!

Kávévásárlás online

Szinte mindannyian a járványhelyzet miatt átalakítottuk hétköznapjainkat, ezáltal vásárlási szokásainkat is. Aki tehette lecsökkentette a vásárlást heti egy alkalomra, vagy akár havi 1-2 nagybevásárlásra. Sokan teljesen átszoktak az online rendelésre. A kutatásból kiderült a kávé vonatkozásában, hogy minden ötödik válaszadó speciális kávéra szakosodott webáruházban vásárolja a kávét. A kávéfogyasztók ragaszkodnak az általuk kedvelt márkához, 34% nem lenne hajlandó változtatni a hőn szeretett branden.

A kávé és a kávéfőző gép vásárlási preferenciák

A felmérés kimutatta, hogy a válaszadók kétharmada szemes vagy kapszulás kávét használ otthon és a munkahelyén is. A legfontosabb szempont a kávévásárláskor: a korábbi tapasztalat, vagyis az, hogy milyen kötődésük van a márkához, korábbról találkoztunk-e már vele. Szintén fontos szempont a vásárlóknak a márkám felül az ár és a kávé erőssége. A fenntarthatósági szempontokat a magyar kávéfogyasztók 80%-a szem előtt tartja.

Mi számít egy kávégép vásárlásakor napjainkban?

A kávéfőző vásárlása esetén minden második válaszadó azt nyilatkozta, hogy a legfontosabb szempont, hogy finom kávét lehessen készíteni otthon is. Szintén fontos, hogy gyorsan, jó minőségű kávé készüljön el. A kutatásban kiderült, hogy a kávégépek vásárlása esetén a fogyasztók nem ár érzékenyek: 10%-nál kevesebben nyilatkozták, hogy az alacsony ár miatt választanak a kávéfőzőt. Ebből következtethetjük, hogy a fogyasztók a gyorsabb világból fakadóan az íz minőségét, finomságát, a gyorsaságot és a funkcionalitást is előre helyezik.