Javasolt reggelizni kávézás előtt!

Sokan fogyasztjuk a reggeli Lavazzánkat éhgyomorra, közvetlenül ébredés után. Szintén gyakori jelenség, hogy minél fáradtabban ébredünk, annál erősebb kávét fogyasztunk, vagy annál többet iszunk belőle. Ha a gyomrunk eddig nem jelzett volna, most tudományosan is bizonyították, hogy ez sajnos nem tesz jót.

Egy friss és ropogós 2020 októberi kutatás a kávézás anyagcserére gyakorolt hatásait vizsgálta, melyből kiderül, hogy a reggeli előtt elfogyasztott kávé hogyan befolyásolja többek között a szervezet vércukorszint-szabályozó képességét.

Az eredmények kimutatták, hogy negatívan befolyásolja a szervezet vércukorszint-szabályozó képességét az éhgyomorra történő kávéfogyasztás és irritáló hatással lehet a gyomor nyálkahártyájára. Az éhgyomorra fogyasztott kávé az ébredés után stresszt okozhat a szervezetnek, illetve megterheli azt. Az éjszakai pihenés során kiürül a gyomor, csak a gyomorsav marad benne, amivel a reggeli kávé reakcióba lép, emiatt pedig hasi panaszokat, gyomorgörcsöt is tapasztalhatunk.

 A vizsgálatot végző University of Bath professzora, James Betts azonban elmondta: „Ettől függetlenül nem kell leszokni a reggeli kávézásról, mindösszesen csak együnk valamit, és utána élvezzük a reggeli kávénkat.”

A legegészségesebb, ha tápanyagban és vitaminokban gazdag reggelivel indítjuk a napot és a reggelink elfogyasztása után 15-20 percet várunk – hogy az emésztés beinduljon – és csak utána nyúlunk a kávénkért, így a koffein az étkezést követő fáradtságérzetet is segít leküzdeni.

Lavazza tipp: Ha nagyon fáradt vagy, igyál hosszúkávét! Tévhit, hogy a rövid presszó kávéban több a koffein, mint a hosszú kávéban. A hosszú kávék estén a lefolyó forró víz több koffeint old ki az őrleményből, így a koffeintartalma is több lesz.